پنج راه برای از دست دادن مشتری در هر کسب و کاری
پنج راه برای از دست دادن مشتری در هر کسب و کار ی:
لینک دانلود مقالات آموزش کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک موفق
بدون مشتری در هیچ کسب و کاری پیروز نمی شویم . بسیاری از فروشندگان ندانسته به یکی از روش های زیر مشتری را از دست می دهند .بعضی مواقع درک اینکه چه عواملی باعث رونق یک کسب و کار می شود کمک بزرگی برای سرپا نگه داشتن آن است . اولین عامل در رشد کسب و کار مشتری ست. پنج عامل از دست دادن مشتری در کسب و کار تان:
1. قیمت گذاری نا درست:
قبل ازهرچیزی باید استراتژی قیمت گذاری مورد توجه قرار گیرد که در آن بازار، کانال توزیع و رقبا اجزا اصلی هستند. باید سعی کنید قیمتی مناسب و رقابتی برای کالای خودمنظور نمایید. قیمت ها باید به روز رسانی شوند. قیمت دقیق و رقابتی از عوامل حفظ مشتری ست.
2. سیستم خدمات مشتریان ضعیف
مراقب مشتریان شاکی باشید. مهم نیست کالای بی عیب و نقصی داشته یا چقدر به ارائه بهترین خدمات به مشتریان متعهد باشید .شما باید خود را آماده کنید که به بهترین شکل مشکل مشتریان را حل نمایید و محیطی فراهم کنید که بتوانید سخت گیر ترین مشتریان را هم حفظ کنید و کسب و کار خود رابالا ببرید.
3.محیط فروش ضعیف:
نباید فقط بر مشتری تمرکز کنید ,هر از گاهی به فروشگاه خود نگاهی انداخته و مطمئن شوید تصویر خوبی از فروشگاه ذهن مشتری هست.فروشگاه باید تمیز و منظم بوده و نباید مشتری برای پیدا کردن کالا سر درگم شود. توجه به رنگ ,طراحی و بوی خوش و نظم پوشش فروشندگان از عوامل مهم در کسب و کار شما ست که همواره در ذهن مشتری باقی خواهد ماند.
4. نشناختن رقبا:
برای یک کسب و کار جدید شما بسیار مهم ست که آنالیز کامل از رقبا داشته باشید.با توجه به آن برای کسب و کار خود برنامه ریزی و الویت ها را تعیین نمایید. آگاهی مداوم از رقبا کمک بزرگی به بازار یابی، قیمت گذاری، مدیریت و دیگر برنامه ریزی های استراتژیک شما می کند.
5.دانش ضعیف درباره ی کالا:
اگر نیاز های هر مشتری خاص را تشخیص ندهیم, با بهترین محصول هم فروش خوبینخواهیم داشت.همواره در حال آموختن مزایایی محصولات جدید باشید کاتالوگ های آنها را گرفته و مطالعه نمایید. با سازندگان ارتباط بر قرار کرده و از آنها بخواهید مزایای محصول خود را برای شما شرح دهند تا بتوانید مشتری را قانع کنید کالای شما را خریداری نماید.


باران بهفر هستم دانشجوی تجارت الکترونیک