مشتری در کسب و کار شما مشتری چه جایگاهی دارد؟

شما برای مشتریانتان چه برنامه ریزی در پلن کسب و کار خود به جهت  وفادار سازی شان دارید؟

 آیا دیدگاه آنان را نسبت به کسب و کار تان می دانید؟ 

http://evm2024.blogfa.com/

 لینک مقالات دانلود آموزش کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک موفق 

www.evm2024.blogfa.com

تا بحال به این فکر کرده اید که مشتری بهترین فرو شنده ی کسب و کار شماست...

 

1- قدر مشتری را بدانید.

 آسانترین کار این است که کالا و خدمات خود را به مشتریان کنونی بفروشید. با حفظ مشتری قدیم و توجه ویژه  به آنها می توان  کسب و کار خود را سریعتر رونق بخشید . کافی ست ارزش کل عمر مشتری را محاسبه و ببینید او در کل مدتی که می تواند مشتری شما باشد می تواند چقدر خرید کند آنگاه با این مشتری با احترام بیشتری برخورد خواهید کرد و بیشتر سعی می کنید او را برای خود حفظ نمایید.  

 

2- از رضایت مشتری اطمینان حاصل نمایید.

رضایت مشتری وظیفه ی شماست. این یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای توسعه هر کسب و کاری است. کلید موفقیت کسب و کار شما رضایت مشتری ست.با رفتار صادقانه ی تان او را ترغیب کنید با داشتن حس خوب در کنار شما بماند.

3-گسترش کالا ها و خدمات  کسب و کار تان:

 کمک مشتریان موجود کسب و کار های جدیدی را آغاز کنید. از روابط و اطلاعاتی   مشتریان می توانید برای کشف فرصت های جدیدی بیابید.البته باید به این نکته توجه داشت که حتما مشکلاتش در کنا ر شما حل شود.  

 

4-ایجاد ارتباط قوی در کسب و کار:

 برقراری رابطه با مشتری با ارزش ترین و مهمترین وظیفه ی شماست. این شامل فرصت ها و سود هایی  ست که برای هر دو طرف دارد.  این فرصت ها را کشف کنید.  حلال مشکل مشتری باشید.به پیشنهاداتش توجه کامل نمایید  از خرد جمعی کمک بگیرید مشتریان منبعی باارزش و رایگان از اطلاعات هستند پس آنها را از دست ندهید.شبکه مشتریان ایجاد نمایید.  مشتری را مرکز  کسب و کار و پیشرفت خود بدانید.

 

http://evm2024.blogfa.com/

ترجمه: علی یزدی مقدم