مسئولیت اجتماعی یعنی اینکه یک کسب و کار در فعالیتهایی که به بهبود وضعیت جامعه کمک میکند وکیفیت زندگی مردم را بهبود می بخشد صورت داوطلبانه شرکت کند. 

http://evm2024.blogfa.com/

لینک مقالات در حوزه آموزش کسب و کار اینترنتی موفق

  www.evm2024.blogfa.com

مسئولیت اجتماعی یعنی اینکه یک کسب و کار در فعالیتهایی که به بهبود وضعیت جامعه کمک میکند وکیفیت زندگی مردم را بهبود می بخشد صورت داوطلبانه شرکت کند. پذیرفتن مسئولیت اجتماعی مستلزم صرف زمان و هزینه و نیروی انسانی می باشد. پذیرش مسئولیت اجتماعی نتایج بلند مدت و ماندگاری برای مرکز کسب و کار خواهد داشت.

پذیرش مسئولیت اجتماعی از طرف مجموعه های کسب و کار ی باعث ایجاد حس همکاری ونوع دوستی بین کارکنان ، تبلیغ غیر مستقیم مجموعه و در نهایت ایجاد حس رضایت مشتریان و خوشنامی بیشتر آن بنگاه کسب وکار خواهد شد. پذیرش این امر توسط مراکز کسب و کار می تواند با هزینه کمتر از ۵۰ درصد کل هزینه های گزاف تبلیغاتی موجب برند سازی کسب و کار می شود.  

 

مسئولیت پذیری اجتماعی باعث سود آوری بیشتر مراکز تجاری و کسب و کار می شود. چون با شرکت در مسئولیتها ی اجتماعی اعتماد مردم به آن بنگاه بیشتر شده و حسن نیت اجتماعی و انگیزه نیروی انسانی افزایش می یابد بنابر این سودآوری شرکتها بیشتر می شود.

با توجه به اینکه افراد با قومیتها ، مذاهب و ملیتهای مختلف مشتری بنگاه کسب و کار هستند و از طرفی اقدامات و فعالیتهای اخلاقی مورد قبول و توجه کلیه اقوام، مذاهب و ملیتها می باشند و مسئولیت پذیری اجتماعی نیز از نمونه های بارز اخلاقیات محسوب می شود این امر که بنگاه های کسب و کار ی که مسئولیت اجتماعی را پذیرفتند مورد تائید و قبول و پسند مشتریان قرار می گیرند و این تائید به منزله ارتباط بیشتر با بنگاه وخرید بیشتر مشتریان و سودآوری و پایداری کسب و کار خواهد بود.با مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه کسب وکار و شرکت در امور خیر خواهانه هزینه های کنترل در این بنگاه ها کاهش خواهد یافت بدین صورت که وقتی کارکنان یک بنگاه کسب وکار بدانند و لمس کنند که بنگاه مسئولیت اجتماعی را پذیرفته و در امور خیر خواهانه هزینه می کند کارکنان نیز مبتنی بر اخلاق و اعتماد و ارزشها نقش خود کنترلی داشته و هزینه های کنترل کاهش یافته ودر نتیجه سود آوری افزایش می یابد.

پذیرش نقش مسئولیت اجتماعی در بنگاه کسب و کار باعث ایجاد تعهد اخلاقی و در نتیجه تعامل و ایجاد ارزش اخلاقی بین کارکنان آن بنگاه کسب وکار شده و این موضوع نهایتاً به تولید محصول با کیفیت بهتر و سود بیشتر منجر می شود.

نقش مسئولیت پذیری اجتماعی در امر مهم بازاریابی نیز واقعاً چشمگیر و قابل توجه است وامروزه شرکتها و برندهای تجاری دنیا خود را نیازمند پیوند زدن فعالیتهای بازاریابی اجتماعی به استراتژی های بازاریابی تجاری می دانند و به دنبال این هستند که از طریق پذیرش مسئولیت اجتماعی که مورد پسند همگان است جایگاه و موقعیت ثابت و پایداری در بازارهای جهانی برای خود فراهم کنند.

نتیجه گیری :

انجام امور خیر خواهانه در قالب پذیرش مسئولیت اجتماعی توسط مرکز کسب و کار و بنگاه اقتصادی به دلیل اخلاقی بودن و مورد توجه و تائید همگان بودن علاوه بر ایجاد حس آرامش و رضایت در صاحبان کسب وکار وکارکنان باعث ثبات و رقابت پذیری و تداوم و پایداری ودر نتیجه سود بیشتر بنگاه کسب و کار می شود.

  imikerman.ir 

                          http://evm2024.blogfa.com/