اگر به تازگی محل کارتان را تغییر داده اید و هنوز نتوانستید بر انجام وظایف تان تمرکز لازم را داشته باشید ,نگرانی به خود راه ندهید و با ما در ادامه ی این مقاله که در مورد ایجاد تمرکز در هر کسب و کار جدیدی ست ,همراه باشید...

 

http://www.evm2024.blogfa.com/

 

 

 

لینک مقالات در حوزه آموزش کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک موفق

 

  www.evm2024.blogfa.com

 

تغییر محل کسب و کار به هر شکلی خود یک تغیییر محسوب می شود و گاها موجی بر هم خوردن نظم ذهنی فرد می گردد,حال اگر در محیطی قرار بگیرید گه نسبت به محیط قبل جمعیت بیشتری هم داشته باشد و دچار شرایط خاص تری هم بشوید نیاز به تدابیر و رعایت نکات زیر هست آن هم بطور جدی.والا بر روی بهره وری و کارآیی کسب و کار شما اثرات نا خوشایندی خواهد داشت.

18روش برای ایجاد تمرکز و نظام ذهنی قوی:

1- برنامه ریزی روزانه و لیست کردن کار های روزانه:

با این کار به ذهن خود مسیر میدهید و این نظم موجب تمرکز ست.

2-توجه به  همکاران موجب حواس‌پرتی ست:

در    فضای شلوغ پر رفت آمد و پر گفتگو ,که شما عضو یک تیم هم هستید و نیاز به پاسخگویی به دیگران را هم دارید,جهت این پاسخ دادن ها ,زمان خاصی را در نظر بگیرید و این را نیز به همه اعلام نمایید.

3-استفاده از بسته‌بندی زمان:

برای انجام هر کاری مدت زمان معین کنید.و اگر هم تمام نشد به زمان مشخص بعدی بسپارید.با این کار ذهنتان دچار خستگی نمیشود.

4- برای ایمیل‌های خود فیلتر بگذارید.

اگر کار شما به‌ نحوی است که باید زمان زیادی را صرف برنامه‌ریزی و برقراری ارتباط از راه کامپیوتر بکنید، باید طبق معمول ایمیل‌های خود را چک کنید. از برنامه‌هایی استفاده کنید که بتواند ایمیل‌های مشتریان خود را بر‌اساس اهمیت و فوریت  آن ‌«دسته‌بندی و فیلتر» کنید. بدین ترتیب به‌جای اینکه هر روز با صدها ایمیل خوانده‌نشده روبه‌رو شوید، ایمیل‌های خود را به صورت طبقه‌بندی شده و براساس نوع پروژه، اولویت و متن ارسالی خواهید داشت.

5- همان اول صبح، پیغام ها و ایمیل‌های شخصی خود را چک نکنید.

این کار موجب حواس‌پرتی شما می‌شود. مخصوصا اگر این پیغام ها حاوی مطالب سرگرم‌کننده، طنز یا فیلم باشند. اگر مراقب نباشید، ممکن است به این ترتیب ساعت‌ها وقت خود را هدر دهید. به‌جای این‌که به‌محض ورود، ایمیل‌های خود را چک کنید، مستقیما کار خود را آغاز کنید. این روش شما را برای شروع یک روز کاری آماده می‌کند. پیغام‌های خود را پس‌ از انجام مقادیری از کارهایتان، چک کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید روند مکالمه از طریق ایمیل ادامه پیدا کند، تا پایان ساعت کاری به ایمیل‌های شخصی خود پاسخ ندهید.

 

6- اگر در اینترنت از برنامه‌های چت و گفت‌و‌گو استفاده می‌کنید، وضعیتی را انتخاب کنید تا در مقابل نام شما نشان داده شود که مشغول کار هستید.

دوستان و همکاران شما به این موضوع احترام خواهند گذاشت و به هنگام بیکاری شما به سراغ‌تان می‌آیند.

7- به موسیقی (از نوع مناسب آن) گوش کنید.

موسیقی روش فوق‌العاده برای برقراری آرامش هنگام کار کردن است. به‌‌علاوه، موسیقی موجب شنیده نشدن سرو‌صدای مزاحم (مثل پرینتر) می‌شود. اما مراقب باشید بسته به علایق و اولویت‌های شخصی شما، بعضی از انواع موسیقی برای بالا بردن بازده کار، اصلا مفید نیستند. مثلا من شخصا نمی‌توانم به موسیقی‌هایی که در آن‌ها از کلمات فراوانی استفاده شده گوش کنم زیرا تمرکز فکری مرا برهم می‌زند.

9- از هدفون استفاده کنید.

بعضی افراد ترجیح می‌دهند در سکوت مطلق کار کنند. البته این مورد بستگی به نوع کار شما دارد. اگر مشغول برنامه‌نویسی یا کار‌های محاسباتی هستید، وجود صدای کوبنده موسیقی در گوش شما اصلا راه خوبی برای تمرکز نیست. با هدفون یا وسایلی نظیر آن‌ها گوش خود را کاملا ببندید تا سرو‌صدای بیرون، مزاحم شما نباشد.

۹- آب فراوان بنوشید(بطری آب همراه داشته باشید):

با این کار:

اولازمان صرف رفت‌ و‌ آمد نشده, ثانیا سرگرم گفت‌و‌گو با همکاران نمی‌شوید.

10- کارهای تکراری و کسل‌کننده را در  بهترین زمان انجام دهید:

اصلا این کار ها را در آخر وقت با خستگی انجام ندهید.

11- صرف ناهار  سر میز کار:

 

12-مدت زمان استفاده از تلفن را کم کنید.

ذهن تان را با افکار دیگران پر نکنید.

13-میز کار تمیز و مرتب :

در هر کسب و کار نظم محیط کار حرف اول را می زند.

14- استفاده از یک صندلی مناسب:

در مدت زمان طولانی خستگی تان کمتر ست.

15- در کامپیوتر از میانبرshortcut استفاده کنید.

 

16- زمان کاربا کامپیوتر، پنجره‌های غیر‌ضروری بسته باشد.

با یان کار زمان صرفه جویی می شود و کمتر دنبال مورد مورد نظر می گردید.

17-محدودیت زمان جست‌و‌جو در اینترنت:

 برای تحقیق در اینترنت هم زمان مشخص کنید.

18-تغییر طرز فکر=کر شما یک سرگرمی ست:

برای من تمرکز کردن بر روی امری که  به آن‌ علاقمند نیستم، دشوار ست.اما با تغییر برداشتتان این هم حل می شود.نگرش خود را نسبت به کسب و کار تان تغییر دهید

 http://www.evm2024.blogfa.com/

bourseiness.com