بررسی چگالی کلمات کلیدی داخل مطالب و تاثیر آن در سئو

http://www.evm2024.blogfa.com/

 

لینک مقالات در حوزه آموزش کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک موفق

 

  www.evm2024.blogfa.com

منظور از چگالی، نسبت دفعات تکرار کلمات کلیدی به کل متن است.درون تگ .

هرچه چگالی عبارت مورد نظر که قرار است وب سایت شما با آن جستجو گردد، در یک صفحه وب از سایت شما به نسبت سایر صفحات وب موجود در اینترنت بیشتر باشد، موتورهای جستجو به صفحه وب سایت شما اولویت بیشتری می بخشند.بنابراین یکی از آیتم های موفقیت در بهینه سازی صفحات وب ، افزایش چگالی عبارت کلیدی مورد نظر در محتوای صفحه می باشد.قبل از انتخاب و بهینه سازی کلیدواژه مورد نظر خود بررسی کنید تا دریابید مردم در موضوع مورد بحث شما از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کنند.برای این منظور میتوانید از ابزار گوگل ادوردز کمک بگیرید.همچنین بررسی وب سایت رقبا نیز می تواند مفید باشد.

 

 

برای مثال اگر شما عبارت "انجام پروژه های سئو" را برای جستجو تایپ کرده باشید، موتور جستجو به دنبال این واژه در دایرکتوری های خود میگردد و به صفحه ای که چگالی این عبارت در آن زیادتر باشد و نیز محتوای کلی صفحه مرتبط تر با این عبارت باشد، الویت داده و آنرا در رتبه بالاتری قرار میدهند. این موضوع نشان میدهد که بهتر است محتوای صفحات وب خود را متناسب با فعالیت خود تعیین کرده و چگالی عبارتهای کلیدی آن را متناسب کنید تا در الویت های موتورهای جستجو قرار گیرید.

 

چگالی عبارت کلیدی تنها برای این مطلب کافی نیست بلکه مکان عبارت در صفحه نیز از اهمیت و الویت خاصی برخورداراست . در دو صفحه وب با چگالی یکسان از نظر یک عبارت مانند " انجام پروژه های سئو " ، صفحه ای از اولویت برخوردار است که عبارت مورد نظر در ابتدای پاراگراف، سطر یا ابتدای متن چگالی بیشتری داشته باشد. این صفحه بالاتر از صفحه دیگر جستجو می گردد.

رنگ متفاوت دادن به عبارت، پررنگ کردن آن یا ایتالیک نمودن آن نیز حاکی از آن است که این عبارت برای این صفحه از اهمیت خاصی برخوردار است و موتور جستجو این را تشخیص داده و برای عبارت های بولد یا ایتالیک و... رتبه بالاتری قائل می شود.

 

باید مقدار این پارامتر را در حد معقول نگهدارید. فرمول محاسبه درصد چگالی :   ۱۰۰ * تعداد کلمات متن/ تعداد کلیدواژه ها

برای متن صفحه، چگالی بین ۳ تا ٧ مناسب است.معمولا نباید بیش از ۲ یا ۳ کلید واژه در صفحه مورد هدف قرار دهید.

چگالی مناسب برای کلید واژه ها بین ۰٫۲٪ تا ۴٪ می باشد . البته این بدان معنی نیست که خارج از این بازه وب سایت شما صدمه ای می بیند اما از دیدگاه موتورهای جستجو شک برانگیز خواهد بود.

 

  • جایگاه کلیدواژه (Prominence)
  • منظور میزان نزدیکی کلیدواژه به ابتدای صفحه است. اولویت به ترتیب در مکان های زیر است : عنوان متن ، عنوان فصل ها ، اولین کلمه پاراگراف ، خط های اول پاراگراف اول ، پاراگراف اول ، خطوط بالای متن .
  • چگالی کلیدواژه (Weight/Density)
  • منظور از چگالی، نسبت دفعات تکرار کلمات کلیدی به کل متن است. باید مقدار این پارامتر را در حد معقول نگهدارید. فرمول محاسبه درصد چگالی :   ۱۰۰ * تعداد کلمات متن/ تعداد کلیدواژه ها
  • برای متن صفحه، چگالی بین ۳ تا ٧ مناسب است.
  • تعداد کلیدواژه (Frequency)
  • منظور از تعداد کلید واژه، دفعاتی است که یک کلید واژه بکار برده می شود. هر چه دفعات تکرار بیشتر باشد، نمره این پارامتر بالاتر می رود.
  • توزیع کلیدواژه (Proximity)
  • منظور این است که کلیدواژه ها چقدر از هم دور یا به هم نزدیک هستند. باید سعی شود که کلیدواژه ها خیلی به هم نزدیک نباشند و در همه جای متن وجود داشته باشند.
  •  http://seo-co.ir/