بررسی ایدهای جدیدکسب و کار اینترنتی توسط خودتان

لینک مقالات در حوزه آموزش کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک موفق
1 بررسی میزان جستجو : میزان جستجو نوع کسب و کار اینترنتی تان را در اینترنتی بررسی کنید. با توجه به میزان و تعداد دفعات جستجو کاربران در اینترنت,این موضوع به شکل گیری و یا حتی تغییرات جزئی در ایده شما بسیار کمک خواهد کرد، زیرا آنچه که شما در ذهن دارید ممکن است با نیاز کاربران و بازدیدکنندگان متفاوت باشد و در همین قسمت می توانید آن را اصلاح نمایید.
2 بررسی رقبای احتمالی شما : پس از گذر از مرحله اول، باید بررسی شود آیا در این کار رقیبانی وجود دارند که کالا، خدمات و ایده مشابه را ارائه می کنند، وب سایت این رقبا به چی میزان قوی می باشد، آیا امکان رقابت وجود دارد، رقبای اصلی شما چه کسانی هستند، همه اینها به شما کمک خواهد کرد که بدانید به چه روشی می توانید یک رقابت سالم داشته باشید.
3 بررسی اقتصادی بودن طرح : حال بعد از به دست آوردن اطلاعات کافی در این مرحله نوبت به بررسی اقتصادی بودن کسب و کار اینترنتی شما می باشد، با توجه به گستردگی مشتریان احتمالی، نوع کالا، خدمات یا ایده شما، بررسی کنید آیا در آینده خواهید توانست به درآمد مناسبی در اینترنت برسید، آیا طرح شما توجیه اقتصادی دارد ؟
4پیدا کردن چند مزیت رقابتی:به دنبال چند راهکار باشید تا بتوانید بهتر و موثرتر به فعالیت اقتصادی و کسب درآمد در اینترنت بپردازید، تحلیل کنید تا بدانید چه کارهایی باید انجام دهید تا از رقبا پیشی بگیرید و یا با آنها یک رقابت سالم داشته باشید و شما هم بتوانید سهم مناسبی از این بازار را از آن خود بکنید. در بسیاری از مواقع افراد با توجه نکردن به نکات بسیار ریز و جالب فروش زیادی را از دست خواهند داد، اما اگر همین نکات را در کسب و کار خود رعایت کنید موفق تر خواهید شد.
5انتخاب کلمات کلیدی مناسب : شما باید بدانید مشتریان احتمالی شما در اینترنت و موتورهای جستجو به دنبال چه واژه هایی می گردند تا بتوانند به وب سایت شما و رقبایتان هدایت شوند، دانستن این کلمات و واژه ها باعث خواهد شد که بتوانید محتوای وب سایت خود را بر اساس این کلمات ساختار دهی نمایید، همچنین زمانی که می خواهید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایید ( سئو ) باید از چه الگویی پیروی نمایید، در این مرحله کلمات کلیدی مناسب را بدست آورید.

6 بررسی نیازهای تبلیغاتی : هر وب سایتی نیاز به تبلیغات خواهد داشت، اگر تبلیغات نکنید مانند مغازه ای در وسط یک بیابان بی آب و بی علف خواهید بود، برای دیده شدن باید تبلیغات کنید، البته این کار باید کاملا هدفمند انجام شود، کمپین های تبلیغاتی بسیاری را دیده ام، با توجه به هزینه های بسیاری که کرده اند اما در نهایت شکست خورده اند،
8بررسی انتخاب مناسب دامنه ( آدرس اینترنتی وب سایت ) : بعد از این همه تجزیه و تحلیل نوبت انتخاب نام دامنه یا همان آدرس اینترنتی وب سایت میرسد، بسیاری از صاحبان وب سایت ها از این مرحله به سادگی عبور می کنند و با انتخاب یک نام نامناسب به آینده کسب و کار خود لطمه شدیدی وارد می کنند، اگر شما بهترین ایده، کالا و خدمات را داشته باشید، اما نتوانید نام خود را در ذهن ها ماندگار کنید، پیروز نخواهید شد، بلکه شکست خواهید خورد، پس از این مرحله با سادگی نگذرید،
9بررسی انتخاب هاست ( فضای میزبانی وب ) : اطلاعات وب سایت، فایل ها، تصاویر، فیلم ها و همه رسانه ها در اینترنت به یک فضا برای ذخیره سازی و نمایش نیاز دارند که به اصطلاح هاست یا همان فضای میزبانی وب خوانده میشود، قبل از انتخاب سرویس دهنده باید نیازهای شما دیده شود و بر اساس آن یک سرویس دهنده مناسب را انتخاب نمایید، زیرا فضای میزبانی وب شما ارتباط مستقیم با میزان سرعت و دیده شدن شما در فضای اینترنت دارد، یک سرویس دهنده نامناسب می تواند لطمه بزرگی به کسب و کار شما بزند، شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که میخواهید به یک وب سایت همیشگی مراجعه کنید، با صفحات عدم دسترسی مواجه می شوید، چنین مشکلاتی گاهی از طریق سرویس دهنده شما اتفاق می افتد،
10ارائه گزارش : بسیار خوب، در این قسمت به مرحله آخر از این بررسی خواهیم رسید، حاصل تمام تحقیقات و بررسی ها در قالب یک فایل PDF جمع آوری کنید,تا راهگشای شما جهت پیشبرد اهدافتان در کسب و کار اینترنت تان باشد.تهیه ی گزارش را هر چند ماه یکبار انجام دهید تا همیشه از روند کاریتان مطلع باشید.

باران بهفر هستم دانشجوی تجارت الکترونیک